torstai 17. tammikuuta 2013

Väriä talveen

Neuloin itselleni jo syksyllä kaulahuivin ja joskus marraskuussa pipon. Olen pitänyt näitä niin itsestään selvyytenä etten ole tajunnut edes kuvata näitä ja liittää tänne blogiin.

Näin jo alkusyksystä kaupoissa ihanan oransseja, pitkiä kaulahuiveja. Olin jo matkalla kassalle sellaisen kanssa, vanhasta tottumuksesta, kunnes tajusin, että osaanhan mä itsenkin sellaisen tehdä. Varsinkin kun materiaalilapussa luki 100% acryl. Nice!

Niinpä kävelin Novita Delin kautta kotiin ja kassiin päätyi kaksi kerää oranssia Keloa. Kaulahuivissa taitaa olla noin 12 silmukkaa ja se on patenttia mahdollisimman isoilla puikoilla.

Viime talvena tein kaikista kaulahuiveista tuubeja, tänä talvena olen purkanut ne ja neulonut se pitkiksi kaulahuiveiksi.


Pipoon löytyi lanka Lankamaailmasta. Näin Novitan lehden kannessa keltaisen pipon enkä päässyt siitä yli.
Pipon ohje löytyy Novitan sivuilta mutta en halunnut neuloa Huopasesta, koska alkuvalmistelut kuulostivat liian työläiltä.

En myöskään halunnut piposta yhtä suurta kuin kuvassa, joten jouduin siis suunnittelemaan sen itse. Tein pientä salapoliisityötä Novitan sivuilla ja lopullinen pipo-ohje muotoutui useamman eri ohjeen perusteella.

Lopputulokseen olen supertyytyväinen ja pipo onkin ollut päässä siitä lähtien kun se valmistui. Ensin se oli käytössä ilman tupsua mutta näytti sen verran hölmöltä, että tupsu oli tehtävä.

Minun piti kirjoittaa pipon ihje muistiin tulevaisuutta varten mutta unohdin, joten se saattaa jäädä uniikkikappaleeksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti